TM -null kontroll

Her e min hverdag og mine refleksjoner over det som skjer med meg. MEG, MEG og BARE MEG!!!!!!!!!!!!!!

Navn:
Sted: Hundvåg, Rogaland, Norway

lørdag, januar 14, 2006

Me an armyman?

Eg sitte her på velferden i Rena leir. Det e min 4 dag som ein av over 300(!) i HMKG/GSK 6 gardekomp. I løpet av de siste dagene har me ikkje gjort all verden, men det me har gjort har tatt tid. Bare hørr:

Dag 1) Tirsdag 10 januar: Drog hjemmantifra i 7-tiå på morningen, flyet fra Sola tok av klokkå 0845 og på flyplassen møtte eg på Jan Ove fra øynå. Godt å finna ud at eg ikkje sko reisa aleina. Ankom Gardemoen litt forsinka, men det va ikkje någe problem. På Gardemoen blei det litt mye venting. Møtte på Jan Eric, Vegard og Jørn. Flere kjente. Jippi! Bussen te Sessvollmoen va litt forsinka. PÅ Sessvollmoen va det masse tester, vaksiner, blodprøver og ting som det... Tok unødvendig lang tid og eg tulle ikkje hvis eg seie at det va nermere 8 timer med køing og venting. Ikkje bra av de små grønne som va organisatorar! Men men. Ankom Rena ca. 2430. Men me va ikkje de siste! Endte opp i tropp 4 sammen med Jan Ove. Eg blei sendt på rom med fem andre. Ein fra Tromsø, ein fra Tønsberg, ein fra Oslo, ein fra Trønderlag ein plass og ein fra Storhaug(!). Gode kara!

Dag 2) Rolig start klokken 0610. Frokos og omvisning. Så e eg kje sikker, men eg tror det va nå me fekk utlevert uniformane. Eller va det neste dag? :-S Dagane går i surr. Viste du det at Rena leir e ein av det mest moderne og beste i Noreg? Nå vet du det... Me lerte oss litt slutta orden. Slutta orden vil sei å hilsa, stilla seg opp rektigt og ting som det...Gjennomgang av kordan me ska vaska, ha det i sengå og rei senger... Eg får det ikkje så bra te... Koffer ska ting vær lett når enn kan gjør det vanskelig?

Dag 3) Slutta orden. Oppfreing av seng va ikkje heilt bra, men blei godkjent siden det va fyste gang. Gjennomgåing av mer regler. Kompaniet gjekk te Rena sentrum (ca 3 kilometer) for å gå på kino. Film: "A history of violens" (tror det e sånn det skrives, men du kjenne sikkert te kor drid eg e te å snakka og skriva engelsk...) Ein ganske bra film.

Dag 4) Dagen i dag. Seng og skap = ikkje godkjent. Eg slide litt med det ennå. Rebusløp med et lag. Morro. Sitte nå å hørre sporten på tv2 og skrive dette i velferden. Livet e godt akkuratt nå. Ska opp litt seinare i mårå. Glede meg. Det blir turnering i idrettshallen. Morro.

Men nå stikke eg. Vil du någe, send ein mail eller någe sånt. Kan du telefonnr mitt? Husk på at eg har mobilnekt i tjenestetiå. det vil sei at den e av mellom 0600 og 2000.

Mvh 88 Nordgren.

1 Comments:

Blogger Hege Bergjord said...

Heisann.

Hørres faktisk ut som om du kose deg litt i militeret eller ka??
Eg så forresten ein steinbra fotballkamp i går, Arsenal vant 7-0 øve M'Boro, veldig skoi.
Ellers så e d bare litt mindre enn 2 uker te Impuls, glede meg veldig å eg tror du går glipp av någe, men ta det med ro. ska senda deg ein kopi av cd`en når den e ferdig.
Kos deg videre.
Hilsen Hege

6:35 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home