TM -null kontroll

Her e min hverdag og mine refleksjoner over det som skjer med meg. MEG, MEG og BARE MEG!!!!!!!!!!!!!!

Navn:
Sted: Hundvåg, Rogaland, Norway

fredag, oktober 29, 2004

Innsats fører til?

Litt info te deg. Når eg skrive dette så e me ein time og et kvarter inn i lørdagen. Men eg skrive om fredagen som va i går då. Sånn, nå va du informert...

Nok ein dag i mitt liv. Eg tror svært få om någen vet kordan eg egentligt har det og kordan eg egentligt e.

Eg vet at eg kan vær trangsynte. Det tror eg de fleste e. Ente det gjelde mad, andre mennesker, biler, musikk, kultur, religion eller någe aent. MEN skikkelig mega trangsynte personer som ikkje vil hørra på fornuft e bare irritarande. Skikkelig. Eg har ein kompis. Han hate ting som religion. Eg vil nesten påstå at han leve i ein egen verden av fordommar. Det gjør eg og, men eg prøve i hvertfall å holda dei igjen og prøve i det minsta å ikkje uttala meg i for stor grad om ting eg ikkje har peil på. Men han her kompisen min tar te tider kagå! Han tenke kanskje før han åpne kjeften, men det kan kje vær mye smart han tenke. Han e ein god venn, han e kje rasist (tvert i mod, han har flere venner med ulike trekk enn meg...), men han tenke av og te ikkje langt nok før han åpne moen. I dag va det religionen som fikk gjennomgå. "Hadde det ikkje vore for religion, så hadde det ikkje vore så mye krig". I og for seg ein ærlig sak. Mange meine at religion e grunn te mange krigar. Det e rektigt at mange skjule seg bag religionen, men svært få (om någen) kjempe i krig fordi religionen tvinge dei te det. Dette vil ikkje kompisen min hørra på.

Det e et intresant tema. Det med å ha fordommar. Media i dag framstille så mye negativt om så mangt. Dette påvirke. For et par dager siden såg eg någen som såg utenlandske ud. MEd ein gang va det flere som kommenterte dette her og begynte å kødda meg at nå måtte enn ringa bombepatruljen. Ka tenkte dei som fikk hørra dette? Me leve i ein vond verden. Stopp meg hvis eg blir sånn....


Når me e inne på det med diskusjonar og spørsmål om vår eksistens. Hadde ein svært bra samtale med ein fyr om det. Men va ganske enige om ting. Me diskuterte vårt opphav og vår frie vilje. Alt mellom himmel og jord blei nevnt. Domme spørsmål fikk domme svar. Men det finnes vel ingen kjent fasit, så det me sa va vel kje feil?

"deep inside of a parallel universe,
it is getting harder and harder to tell what came first" (fyste setning i "Parallel Univers" av RHCP)

Men nok om det...

I dag sto dagen, egentligt, i fotballens tegn. I hvert fall på skolen... Storkamp i friminuttet. 3idb1 vs. 3idb2. Klassens elite mod di svarte og kvide. Eller mod oss om du vil... Itte ei lang natt som varte fra 0000 te 0638 va det opp av sengå. Sei gratulere med dagen mutter (hu e 45 i dag den gamla kånå
:-P) og rett ud dørå for å springa itte bussen. I dag nådde eg an! Weeee! Togturen va trøttande tur. Fosterstillingå e god å då, sjølv om det ser hemmok ud. Orke egentligt ikkje å spela fotball, men fotballøktå blei gjennomført. Bare spel, ganske gudd. Men orka eg egentlig å spela kampen? Fikk SMS fra KK. Blei glad. Smilte.

Full tenning. Dette va kampen i grunnen. På størrelse med dei store lokaloppgjørå. AC-Inter, City-United, BIL-HIL, SIF-Viking, 3IDB1-3IDB2... Starta på benken, 0-0 te eg kom inn. 3-0 te slutt. Syndebokk?? Va ein hard kamp med ein ujevn dommar. Hmmm. Sånne kampar leve eg for egentligt har eg fonne ud. Kent e ein god spelar. Gjør andre god, sedde laget forran seg sjøl og han e et forbilde. Har du kje fonne helten på fotballbanen ennå? Se på Kent.

Dagens minne: Publikums reaksjon på tunellen min etter to sekunder på banen. Publikum generelt sett va bra.
Dagens sang: "Mary" av Scissor Sisters

Dagens venn(er): Gjengen som va på "Gallå" (Anne, KK, Knut, Oli og Andreas)