TM -null kontroll

Her e min hverdag og mine refleksjoner over det som skjer med meg. MEG, MEG og BARE MEG!!!!!!!!!!!!!!

Navn:
Sted: Hundvåg, Rogaland, Norway

tirsdag, juli 19, 2005

KJæleik and shit som det liksom...

Ah... De store spørsmål i livet! Kva er kjærleik? Kva er meiniga med livet, kva kom først? Høna eller egget? Kor mye får egentligt damer plass te i ei lita håndveske?

Med det å definera det å vær glad i ei jenta? Det e vanskeligt ska eg sei deg. Eg trur sjøl at det e flere måter å væra glad i någen.

Eg e kjempe "forelska-glad" i damå mi. Då e det sånn at eg går på rosa skyer bare tanken av henne nærme seg håve mitt. For å sei dette te na så bler det ofte ein sukersøt stemme som seie mykt "Eg e så utrulig, ubeskrivelig glad i deg!". Denne måten å sei det te na e kanskje godt ittefulgt av små hundeøyer og et ømt smil. Ordet glad kan gjerna byttes ut med ordene forelska eller elske. Sistnevnte ord kan kun seies hvis enn e 100% sikker!

Samtidig som eg e kjempe "forelska-glad" i damå så e eg og utrolig "glad i deg som ein venn-glad" i mine venner av det motsatta kjønn. Då e eg glad i dei som venner generelt. Måten å uttrykka dette e ved å ikkje sei någe særlig, men heller påpeka at du e glad for å ha denne personen som venn ved de rette anledninger som feks bursdager og liknende...

E enn skikkelig "forelska i deg, men e litt forvirra fordi du e ein god venn"-glad i någen. Då e det vanskeligt! Det finnes ingen konkrete løysninger på sånne situasjoner tror eg. Enn kan jo ta den tradisjonelle "Eg har følelser for deg.." setningen. Her e tebakemeldingene ganske varierte. Og enn kan kjenna seg usikker. Fordi du føle jo at enn vil noge mer enn bare å vær venner, samtidig som enn ikkje vil ødelegga det enn har fra før av. Denne situasjonen e spess vanskelig hvis du ikkje vet kordan den andre personen føle. Det å befinna seg der e tøft. Ikkje sånn tøft-tøft. Men tøft. Bare tenk på det! Kordan ville du reagert hvis du fekk vida at nogen va håvestupsforelska i deg og du va bare glad i personen som ein venn? Mange ville jo fått et nytt bilde av den personen som ville gjort det vanskelig å gå tebake te det gamla.

Men det e ein risk enn bør vær villig te å ta!

Dagens visdomsord fra meg e litt rare. Eg vet! Eg tror kje at eg fortår det heilt sjøl!